Thursday, August 9, 2018

Forex

Walaupun telah lama mempelajari ilmu forex ini, saya masih lagi kategori amatur. Tidak punya banyak masa untuk membuat analisis, kadang-kadang menjadi, kadang-kadang 'floating'. Berniat suatu hari nanti ingin menjadi consultant forex, hahahhaha...  Betul tak betul ni? Sedap beno nama consultant tu, pengajar je dah la... Ada akademi forex? Wakakakaka... Ingatkan nak jadi instructor kat Cisco Networking Academy (NetAcad) ke...
Saya ingin mengajar anak2 saya mendalami ilmu forex ini selain ilmu agama, ilmu pengetahuan dan skill2 spt menjahit, memasak, hal2 berkaitan kenderaan dan elektrik & elektronik. 
Bagi dummies, kena faham dulu basic forex. Boleh baca notes daripada kelas yang saya pernah hadiri pada 2014 dan juga notes2 lama En Nasir Kuasa Forex. Install di PC/laptop beserta signals. Lihat signals pada monitor dan jangan lupa refer website yang berkaitan juga. Jaga2 dengan money management. Saya hanya fokus kepada satu pair sahaja iaitu GBP/JPY. Ini juga saya perolehi daripada menghadiri kelas forex En Nasir.

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger