Thursday, June 7, 2018

Sejarah benar tetapi tiada di dalam buku teks

Saya dah lama ingin berkongsi sejarah ini yang saya dapat tahu melalui abah saya yang lahir pada 1938 dan kakak abang saya yang lahir pada tahun 60-an. Bagi saya sejarah ini sangat penting dan kebarangkalian ia tidak berada di dalam buku teks 80-an kerana dasar menjaga keharmonian negara Malaysia. Memandangkan keterbukaan melampau kini telah diamalkan di Malaysia, jadi saya kongsikan sejarah ini.
Tahukah anda bahawa bangsa India dan Cina pada suatu masa dahulu telah dihantar pulang ke negara asal mereka? Apakah reaksi pemimpin negara asal mereka? Siapakah yang telah menerima mereka di Tanah Melayu ketika itu?
Saya tinggalkan dahulu soalan ini di sini....
Saya mohon dan merayu kepada seluruh rakyat Malaysia sila baca dan hayati sejarah Malaysia supaya dapat hadam kenapa agenda nasional seperti hak keistimewaan bumiputera ini perlu dikekalkan sehingga hari ini. Masih lagi relevan sebab kesamatarafan hidup setiap bangsa masih belum dicapai lagi. Tolonglah faham!!! Jangan bangkitkan lagi isu ini, boleh tak?
Oh, ISA, ISA... kau dah tak de nak tangkap orang2 yang mempertikaikan lagi isu ni...
https://www.youtube.com/watch?v=AwI2CGs77wQ
Hadamkan apa kata Tun M walaupun sumber ini bertujuan dalam kempen PRU14.

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger